Prima agenţie de copywriting din România
Random header image... Refresh for more!

Câtă viziune vrei să cumperi astăzi?

misiune si viziune in copywriting

Căutam zilele trecute un anumit produs pe net şi am ajuns pe site-ul unei companii cu multă “viziune“, “misiune” şi ceva “obiective“. Cam atât.

Ah da, mai era o pagină ”despre noi” şi foarte, foaaarte puţin despre produse şi servicii, încât nu am înţeles foarte bine dacă firma  respectivă vindea sau nu ceea ce căutam eu.

De obicei nu intru pe paginile acestea cu viziune, valori, etc. (oare câţi intră şi le şi citesc ?) dar pe acest site, negăsind informaţii concludente, m-am întors şi am încercat să aflu care este misiunea companiei. În speranţa că acolo găsesc esenţa comunicării. Nimic.  Cuvinte pompoase. Idei încâlcite. Fraze încleiate. La fel de încleiată era şi “viziunea”.

Nimic despre ceea ce vinde firma. Nimic despre ceea ce m-ar face pe mine să pun mâna pe telefon sau degetele pe tastatura pentru a cere o ofertă.

Oare de ce ţin oamenii neapărat să aibă rubricile astea pe site? Nu prea am putut să înţeleg niciodată. Cred că nici 1% din vizitatori nu le citesc.

De ce să nu scrii mai bine ce face produsul pe care îl vinzi. De exemplu la ce este bun, cum poate fi folosit, ce alte servicii oferi şi multe alte lucruri utile pentru cel care poate că ar vrea să cumpere, dar nu prea ştie dacă a nimerit unde trebuie.

Dacă ai o misiune şi o viziune eşti oare mai interesant, mai atractiv, convingi mai uşor clienţii să cumpere?

Îmi şi imaginez un domn care intră într-un magazin de televizoare şi vrea să ştie dacă să îşi ia Plasmă sau LCD:
-      Bună ziua. Aş vrea să îmi iau şi eu un televizor!
-      Bună ziua€! Stimate client, misiunea noastră este să vă oferim cele mai bune produse.
-      …şi care ar fi cel mai bun televizor pe care îl găsesc la dumneavoastră?
-      Stimate domn, viziunea noastră este să vindem produse care să vă ajute cel mai bine în ceea ce vreţi să obţineţi!
-      Domnişoară, eu vreau un televizor!
-      Desigur, vă putem oferi o gamă largă de produse concepute pentru a atinge obiectivele companiei noastre€!

Oare o astfel de abordare l-ar ţine pe acest potenţial client mai mult de două minute în magazin? Cu siguranţă nu.

Cu siguranţă, un om de vânzări bun şi de succes nu aduce niciodată în discuţie valorile companiei ci ale produsului. Nu vorbeşte despre viziunea managementului ci despre beneficiile produsului. Ştie foarte bine că obiectivul este acela de a vinde cât mai mult (lucru de altfel cunoscut şi de cumpărător, fără a fi însă deranjat de acest lucru, de altfel firesc).

Ce este diferit între magazin şi pagina de web?

Pagina web trebuie concepută pentru a vinde. Ba nu. Mai mult. Trebuie sa fie cel mai bun vânzător. Atunci, de ce să nu folosim un limbaj normal, uman, inteligibil?  Un limbaj care să explice ceea ce poţi oferi tu mai  bun şi mai bine.  Prezintă-ţi produsul astfel încât clientul să ştie pe ce dă bani, de ce şi mai ales de ce să nu îi dea concurenţei. Şi fă-o în aşa fel încât să găsească informaţiile de care are nevoie repede, cât mai simplu.

Dacă este obligatoriu să fie şi pagini cu  “misiune  şi viziune”  în site ( poate aşa cere corporate-ul), ar trebui măcar să fie în minoritate iar paginile cu avantaje, descrierea produsului, explicaţii, utilizări să fie din abundenţă. Pentru că nu  cumpărăm viziune. Cumpărăm beneficii.

Atelierul de cuvinte- agentie de copywriting

  • Share/Bookmark

3 comentarii

1 Tweets that mention Cata viziune vrei sa cumperi astazi? | Atelierul de cuvinte -- Topsy.com { 11.24.10 at 2:30 am }

[...] This post was mentioned on Twitter by Robert Manea, Atelierul de cuvinte. Atelierul de cuvinte said: Tu cata viziune vrei sa cumperi astazi? http://tinyurl.com/29xtx2p [...]

2 Alex Popescu { 12.22.10 at 1:26 am }

Da, m-am confruntat si eu cu asemenea situri :) In plus, am si eu o afacere si bineinteles ca vreau sa stiu cat mai clar ce doreste clientul cumparator si daca produsul/serviciul meu il ajuta exact in ce cauta ;) De aceea ma concentrez pe multumirea clientului.

3 Jadit { 04.03.12 at 10:58 am }

Si noi am patit la fel acum trei ani. Am urcat pe jos, ca n-am vazut funicularul, iar cand am ajuns sus sa vedem si noi ceva din tetace, nimic ! Peste tot schele si platforme de lemn… Funicularul nu de mult se infiintase si era o coada interminabila la el, asa ca am coborat tot pe jos. Din cate am vazut din pozele tale, nu s-a facut mare lucru in ultimii trei ani…Legat de drumul spre Padis, inca se munceste “de zor” la el, cred ca nu va fi gata nici in urmatorii 3 ani… Oricum, bine ca ati ajuns cu bine. Noi am mers cu un logan si, incet si cu atentie, am reusit sa ajungem sus. Dar cu o masina cu garda mai mica nu m-as baga pe asa drum. Nu stiu cum de se incumeta cei cu BMW-uri, si am vazut destule…Asteptam sa vedem ce ati colindat prin Padis :D

Comenteaza

Test Anti-Spam: