Churnalism sau conţinut original?
Churnalism – un mod călduţ, confortabil de a crea ştiri din faţa calculatorului. Urmăreşti cele mai importante agenţii de presă, dai drumul la CNN, NBC sau BBC, asculţi câteva talk show-uri. Traduci dacă este cazul. Construieşti un titlu care incită, dar care uneori nu reflectă conţinutul. Construieşti un flux de ştiri şi gata ediţia electronică de după-amiază.
Suntem inundaţi de fluxuri de ştiri însă sunt doar câţiva – procentual vorbind – care creează într-adevăr ştiri. Câţiva care sunt generatori de conţinut real. Care merg în zona de conflict sau în inima cartierului rău famat pentru a transmite, live, pe sticlă sau pentru a pune pe hârtie întâmplările de la faţa locului.
Consumatorii ocazionali de ştiri se mulţumesc cu puţin. O ştire este “nouă” şi după câteva săptămâni. “Profesioniştii” însă te taxează imediat. Caută sursa originală şi schimbă canalul. Sau ziarul. Sau feed-ul RSS. Asta dacă nu reuşeşti să aduci un plus de valoare. Pentru că poţi crea content interesant şi de calitate şi fără să ai oameni în prima linie a frontului. Dar trebuie măcar să pui peste ştirea preluată ceva în plus. O opinie, un comentariu, o statistică, o analiză. Chiar şi un re-design, un alt mod de prezentare. Poţi crea valoare şi stând doar în spatele calculatorului, deşi e preferabil să ieşi pe teren. Însă nu reuşeşti dacă te limitezi doar la copy and paste.
Când construieşti un canal de comunicare pentru clienţii tăi, “churnalismul” este cel mai mare pericol. Pagina de web, blogul, pagina de Facebook trebuie să ofere plus-valoare.
Este imposibil să fii 100% original pentru că este imposibil să redescoperi de fiecare dată o “altă roată” într-o anumită industrie. Poţi însă face de fiecare dată o roată, dacă nu “mai bună”, cel puţin cu personalitate.
Ideile se preiau şi se transformă. Creierul nostru este un fel de cutie neagră. Ca la avioane, înregistrează totul. Este imposibil să “emitem” ceva dacă nu am “introdus” materie primă. Însă cutia neagră trebuie să îşi pună amprenta. O idee să aibă şi o părere proprie. O observaţie. O bucăţică din experienţa personală. Un unghi diferit de abordare.
“Content” înseamnă originalitate sau cel puţin plus-valoare. Trebuie să oferi celui care te citeşte ceva în plus. Altfel, va face uz de telecomandă sau de mouse şi te va şterge de pe lista de “preferinţe”. Vei rămâne cu un auditoriu care nu detectează “churnalismul” pentru că pur şi simplu nu este atât de interesat de subiect, deci cu atât mai puţin de tine.
1 comentariu
)) foarte bine aleasa denumirea de Churnalism ))) stai in Chur si si faci treaba )
Comenteaza