Publicitatea nu este doar pentru bugete mari
Sau pentru cei bogaţi.
Există afaceri cu potenţial enorm, dar care nu se mişcă din stadiul de afacere de familie sau mică întreprindere cu 2-3 angajaţi pentru că pur şi simplu nu îşi fac publicitate. Se bazează de cele mai multe ori pe cunoştinţele personale sau pe o vitrină care dă într-o stradă mai mult sau mai puţin umblată. De ce? De multe ori pentru că proprietarii unor astfel de afaceri nu ştiu că publicitatea se poate face şi pe bani puţini. Pe bani foarte puţini uneori.
Este adevărat, fiecare ar vrea să îşi vadă numele pe TV sau în presă. Se ştie totuşi că aceste canale de promovare în masă sunt scumpe. Nu sunt “de nasul” celor care nu deţin zeci de mii sau sute de mii de euro, zice lumea.
Înseamnă că trebuie să te predai?
Nu, dragă mic investitor. Se poate şi cu bani puţini. Se poate chiar şi gratis. Gratis. Adică fără să scoţi bani din buzunar. Trebuie să investeşti totuşi ceva timp. Se poate şi cu câţiva zeci de lei iar dacă funcţionează, nivelul următor nu este la sute de mii de euro ci la câteva sute de lei.
- Un site simplu poate face la fel de mult ca un site complicat.
- O bază de date de emailuri ale clienţilor este aur curat.
- Un email de mulţumire face mai mult decât un discount.
- Un SMS de “La mulţi ani” către un client vechi poate face mai mult decât un agent de vânzări plătit scump.
- Un cont pe Facebook sau Twitter îţi poate face cunoscută afacerea mai mult decât o reclamă în ziar.
- O carte de vizită poate fi mai utilă decât o mapă de prezentare.
- O campanie Adwords poate aduce mai mulţi clienţi decât o reclamă radio prost făcută.
- Un mic cadou pentru copiii clienţilor tăi valorează mai mult decât un spot TV.
Dacă eşti mic, trebuie doar să gândeşti altfel. Ai însă avantajul că te poţi mişca repede şi te poţi mişca aşa cum vrei tu. Poţi să simţi mai repede piaţa şi să acţionezi în consecinţă.
Dacă nu ştii cum, cere sfaturi, cere păreri, uită-te la ce fac alţii. Cum spune un mare om de marketing: ”Until you know better, copy”.
Nu este nevoie să îţi faci reclamă de zeci sau sute de mii de euro. Este important ca leul pe care îl poţi investi să îl investeşti acolo unde crezi că poţi obţine cel mai mult.
Cu cât încerci mai multe, cu atât ai mai multe şanse să reuşeşti.
Ţie teamă că o să greşeşti? Ce crezi, cei care au campanii de milioane de euro nu greşesc? Ba da, cu siguranţă. O fac chiar “în stil mare”.
Un singur lucru este important: publicitatea nu este doar pentru cei bogaţi. Reclamă iţi poţi face şi tu, oricât de puţini bani ai avea. Important este să faci ceva.
2 comentarii
[...] This post was mentioned on Twitter by Robert Manea, Atelierul de cuvinte. Atelierul de cuvinte said: Ce poti sa faci cand nu ai bani pentru a-ti face reclama? http://sp2.ro/a94246 [...]
Da, chiar asa! Eu invat de ceva timp cum sa-mi fac publicitate eficienta si cu bani putini. Nu-mi reuseste intotdeauna dar invat, aplic, gresesc, corectez, samd
Comenteaza